torsdag den 15. november 2012

Så kom elbilen også forbi Aalborg (PRØV1ELBIL)

Det blev tilmed også til en tur hvor der blev taget "lidt" chancer. Jeg havde valgt på forhånd at jeg ville køre turen Hjem - Randers - Aalborg - Randers - Hjem, men så ville konen også lige have jeg skulle svinge forbi Horsens inden jeg drog afsted og hente noget til den lille. Så for ikke at tage for store chancer, så jeg lige mit snit til at prøve at lade ved Føtex i Horsens for første gang, da den havde været optaget de andre gange vi havde kigget forbi. Nå men det blev lige til 10 minutters klatladning inden jeg strøg videre mod Randers.


Jeg havde taget varmt tøj på til turen, så turen derop blev uden varme på, og med 20 km til overs da jeg rullede ind på parkeringspladsen i Randers. Der blev den sat til og så smuttede jeg lige ind efter vand til den næste tur, da jeg kom ud var bilen blevet "overfaldet" af en flok stavgængere der lige skulle snuse til ellerten, den fik da også lige et par positive ord med på vejen inden de "stavede" videre, og så blev det også kun lige til 10 minutters. efterfølgende venten i bilen for mig selv, for at nå til de 80%, som jeg tænkte burde være nok til at køre de næste 72 km til Aalborg, så afsted med mig.

Jeg kørte så videre med måleren næsten fastlåst på omkring de 10 km. til overs, hele vejen ad landevejen til Aalborg, dog var jeg en smule nervøs over de bakker der er efter Hadsund mod Aalborg hvor målerafstanden svingede en del, men det gik. Laderen i Aalborg var nem at finde man kunne se ladestanderen allerede da man kørte op af rampen til P-huset, og så kom bilen endda til at stå under halvtag.


Det blev da lige til en gang brunch med min kusine, som jeg selvfølgelig havde aftalt jeg skulle mødes med, dog blev det en halv time senere end forventet, men jeg kørte heller ikke så stærkt derop, selvfølgelig for at spare på energien.

Turen tilbage mod Randers, blev også på landevej med en start på 89% og en ankomst i Randers på 20% så ingen ko på isen. jeg havde jo så sat mig for at jeg ville køre resten af turen til Hedensted i et træk men gad ikke vente 1,5 time på en fuld opladning, så jeg tænkte der er 92 km hjem (hvis man køre på motorvejen Randers Syd) så må 92% være nok, så det blev til 40 min. opladning for at nå det resultat, ind i bilen med mig, men allerede da jeg nåede ud af parkeringspladsen, blokerede forruden mig med dug, selvom jeg skruede helt op for blæs, så jeg blev jeg nødtil at køre ind til siden, der gik nok 10 min. inden jeg havde tilfredsstillende udsyn igen til at køre videre, men så holdt det også resten af turen hjem, som selvfølgelig foregik bag lastbiler HELE vejen hjem og UDEN varme, men det gjorde også at jeg havde 25 km. i overskud da jeg trillede ind i indkørslen.

God tur på 335 km. men dog en anelse kold.


Se det originale indlæg her






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar