fredag den 16. november 2012

Ladning mellem 22.30 og 7.00 (PRØV1ELBIL)

Jeg havde tænkt lidt over det med opladning om natten, og al deres snakken om intelligente ladestandere og at man helst skal forbruge sin strøm om natten for miljøets skyld, hvorfor bruger vi ikke bare en timer.


Jeg har nu sat denne timer til, som jeg havde til at ligge i gemmerne, til vores julelys og andet, den kan klare op til 16 Ampere, og da bilen kun lader med 10 Ampere, burde det vel ikke være noget problem, så har jeg bare indstillet den til at lade fra 22.30 til 7.00, så undgår jeg også de dumme-fejl med at springe sikringer når vi glemmer at vi har sat bilen til.

Så skal jeg kun tænke på om jeg har kilometer nok på - til nødstilfælde som f.eks. til at nå til sygehuset eller impulsiv-ture hvor jeg bare skal kunne nå til de nærmeste hurtigladere - inden jeg sætter bilen til. (ellers kan jeg jo bare kode timeren så den bare lige lader en time fra jeg sætter bilen til)

Så er der kun et spørgsmål, er det et problem for PRØV1ELBIL's stander at den kun er sat til om natten?

Det må vi jo se.


Se det originale indlæg her






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar