tirsdag den 9. oktober 2012

Den første tur (PRØV1ELBIL)

Så blev det til den første køretur, som selvfølgelig var fra Citröen Horsens og hjem til Hedensted.

Jeg startede bilen i showroomet, og som forventet var det en lydløs start, pånær den "pling" lyd som indikerer at bilen er startet. Som jeg så kunne se i displayet har bilen allerede kørt 20.450km, men det skal vi vel nok få gjort noget ved!

Men allerede da jeg triller ud af showroomet syntes jeg den "larmer" en del fra bremserne, men det har vel også noget at gøre med at den er så lydløs som den er, så man kan høre alle de små skavanker. Som når rusten skrabes af bremseskiverne.

Nå men så gik turen mod Hedensted, jeg kan godt lide følelsen af renheden, havde dog håbet der var flere der så mig, da man jo også gerne vil vise at man kører på "rent el". På turen hjem tog jeg mig selv i at kigge mere efter hvem der også kører elbil, og så da også en Nissan Leaf komme kørende i modsatte retning. Jeg tænkte fedt så er vi ikke de eneste elbilister.


Da jeg kom hjem valgte jeg IKKE at sætte den til ladning, den havde jo KUN brugt 2 streger, så det vil jeg lade være en oplevelse til en af de andre dage.

Alt i alt en god oplevelse.


Se det originale indlæg her






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar