onsdag den 19. juni 2013

Renault Fluence Z.E. i skammekrogen

Vi faldt lige over Renault forhandleren da vi var i biografen i Horsens forleden dag, de ligger nemlig lige op og ned af hinanden :-). Der så vi den triste "lille" bil der var blevet sat bagerst i klassen, som om den havde været uartig. Jeg syntes det er lidt tragikomisk, at den sådan er blevet smidt i skammekrogen, netop derfor syntes jeg lige den skulle have et lille blogindlæg med på vejen.


Og hvorfor er den egentlig sat i skammekrogen? Er det bare fordi Better Place ikke kunne holdes kørende, så skal denne ellers fine bil bare sættes ud af spil. Som om den lige pludselig er blevet et symbol på elbilens nederlag. Renault tror ihvertfald ikke på den mere, "Det giver ikke længere mening at importere Fluence Z.E. siger Renault Danmark". Nu vil de hellere satse på den lidt mindre elbil, nemlig ZOE.

Ved denne forhandler har de nu ikke en eneste elbil at vise frem, jeg kunne ihvertfald ikke finde nogle nogen steder (udover Fluence), og ved den "gamle" Better Place stander stod der to store Dacia familie biler, nok ikke de mest økonomiske at køre rundt i, men de er da billige i indkøb. ;-)


Jeg syntes nu det er lidt trist at den bare skal stå der, det er nu alligevel den bil der har været centrum for et af de mest omfattende elbilprojekter, og som også derfor har været med til at danskerne nu ved, at der findes elbiler ude hos forhandlerne, som er reelle alternativer til biler med forbrændingsmotorer.

Selvom der måske ikke bliver importeret flere Renault Fluence til Danmark, så har den nu alligevel fået sig en plads i historien, så helt glemt bliver den aldrig.






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

1 kommentar:

  1. I dag da jeg kørte forbi forhandleren kunne jeg ude fra vejen se en Twizy i deres udstillingsvindue, så elbilerne er da ikke helt glemt. :-)

    SvarSlet