lørdag den 27. december 2014

Indregistreringer / salgstal for elbiler

Insero e-mobility er nu begyndt at udgive en kvartalsvis analyse over indregistreringerne af elbiler i norden, og hvordan priserne på elbiler forholder sig i forhold til biler med forbrændingsmotor. Denne udgivelse hedder Insero Quarterly (IQ), og skal være med til at sammenholde de officielle tal, så der ikke skabes for stor forvirring over alle de analyser som journalisterne laver, med hver deres måde at stille tallene op på.

Som i jo har bemærket har jeg også skrevet om indregistreringerne af elbiler i Danmark de sidste par måneder, og har da prøvet at holde mig så kritisk og nøjagtig som muligt, til de tal jeg jonglerer med fra De Danske Bilimportører når de bliver tilgængelige for pressen. Men det jeg ligger op er kun en grundlæggende og kort analyse, hvilket ikke kan stå imod det analysearbejde Insero e-mobility laver.

Billede: e-mobility.insero.com
Så hvis der var nogen der skulle have lyst til at kigge IQ igennem, kan man bare sende en mail til - e-mobility@insero.dk - her kan man se decemberudgaven der indeholder data omkring elbiler frem til tredje kvartal 2014. Analysen er på engelsk, men nem og overskuelig at læse igennem.

Hvis man efterfølgende ønsker IQ tilsendt, koster det dog 9.500 kr. om året eksklusiv moms (11.875 kr. inkl.), det er ikke lige nogle penge jeg ligger inde med i mit budget, til at bruge på sådan en analyse, men det kunne jo være der var andre derude der gør.

Ellers må i nøjes med min mini analyse en gang om måneden, se gerne november måneds indregistreringer her:






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar