torsdag den 11. december 2014

Bør oliespild medregnes i forureningen fra biler?

Når vi skal beskrive hvor meget elbiler forurener så bliver der tit henvist til hvad de forurener fra vugge til grav, og dette er oftest inklusiv den forurening der kommer fra den el der produceres og man skal køre på. Men tages der hensyn til den reelle vugge til grav ved biler med forbrændingsmotorer, det vides ikke, skal man f.eks. indregne oliespild fra de selskaber der leverer den benzin og diesel bilerne kører på, nej det tror jeg ikke er indregnet, man sammeligner jo altid CO2.

Hvorfor bringer jeg lige dette her op? Jo, 21 Søndag havde her den 7. december et fint indslag omkring olieforurening, som både Shell og myndighederne har virket lidt ligeglade med. Nu når de så slutter indslaget med at det nok bliver skatteborgerne der kommer til at betale regningen, burde sådan et olieudslip ikke også medregnes i den forurening der kommer fra benzin og dieselbiler, da det jo ikke er Shell´s forurening.

Billede: DR.dk - 21-Søndag

Det er hvert fald ikke godt for miljøet se 21 søndag her:
21 Søndag - Miljø - Olieforurening kan koste dyrt (01:50)
eller her:
21 Søndag - Miljø - Olieforurening kan koste dyrt


Se også gerne DR-nyheders artikel om indslaget her:
Tonsvis af giftig olie fra Shell forurener Lillebælt


Men jeg mener da ikke at dette er en nyhed, hvor er det nu jeg har set det før, nå jo:











Behøver jeg at sige mere :-)






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar