søndag den 26. maj 2013

EN SØRGELIG DAG!

Ja så skete det!

Better Place har indgivet konkursbegæring, hvad betyder det så. Ja det betyder at dem der har gjort allermest for elbilernes udbredelse i Danmark, stopper sine aktiviteter.

Jeg påstår at Better Place er dem der har gjort mest for elbilerne i Danmark, fordi at alle der bare havde hørt det mindste om elbiler, også havde hørt om Better Place og deres Batteriskifte.

Jeg har heller ikke været andet end positivt stemt over deres batteriskifte muligheder, men valgte det dog fra da vi valgte elbil, da der kun var en bil der havde mulighed for at bruge deres batteriskifte muligheder, og den var fra Renault, det var bare desværre ikke bilen for os. Da vi ønskede os mere baggagerumsplads og mulighed for at lægge sæderne ned. Hvis man kunne det i Fluencen, så havde vi også været en del af Better Place flåden.

Men nok også grundet filmen "Who killed the electric car", så var jeg også tidligere en lille smule skeptisk over ikke at eje HELE bilen selv. Jeg ville have en bil hvor ligemeget hvad der sker så vil jeg kunne lade den op og bruge den som jeg har lyst. Der skulle ikke være nogen der skulle kunne komme og tage den fra mig igen.

Jeg håber virkelig der bliver fundet en løsning, så Renault Fluence elbilerne ikke forsvinder fra de danske veje. Der må jo være mulighed for at de kan købe de batterier der sidder i deres biler, eller at Renault opkøber batterierne, og så viderefører udlejningen af dem.

Jeg håber også at der bliver mulighed for Clever at opkøbe de mange "ubrugelige" ladestandere, der nu kommer til at stå og samle støv rundt omkring. Så folk der stadig ikke har købt elbil, igen kan begynde at få tiltro fremtidens biler.






Mange (Sørgelige) Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar