torsdag den 2. maj 2013

Den fjerde måned med elbil

Så er det igen blevet tid til en opsummering. Nu er der nemlig gået fire måneder med vores Nissan LEAF, der er stadig ikke så meget at sige, den kører som den skal. Rækkeviddeangsten mærker man også mindre og mindre til. også selvom turene i bilen bliver længere og længere, vi har jo som tidligere skrevet både været i Tyskland og i Esbjerg inden for den sidste måneds tid. Så vi må sige at bilen bliver brugt til det vi plejer at bruge bil til, og så lidt til. Jeg tror faktisk vi kører mere bil nu end vi gjorde tidligere. Jeg ved ikke om det er fordi vi syntes det nu er billigere og mere komfortabelt at fragte os rundt, eller måske nærmere for at vise det også kan lade sig gøre. Men konsekvensen er ihvertfald at vi får set noget mere af Danmark sammen med vores datter.

Ja og selvom turene bliver længere og længere, så har vi ikke manglet vores Peugeot, og heller ikke efter at vi har taget pladerne af den. Det har nu været en god beslutning, nu står den bare og venter på om den skal sælges.

Hvis man absolut skal lede efter noget negativt i denne måned, så sagde konen faktisk at hun syntes handskerummet er for småt, men jeg ved heller ikke hvad hun regner med at skulle have deri. Men hvis hun mangler plads så mangler hun vel plads.

Så som mange af jer nok havde opdaget så blev denne måned jo også den måned elbilen kom på forsiden af et motorblad, ja det var godt nok Tesla Model S, som det fleste af os nok ikke lige har pengene til. Men det er dog vejen frem mod at elbilen bliver anerkendt som en bil, som bare bruger et andet fremdriftsmiddel, og ikke bare fortsætter med at blive anset for at være en øko-helllig kommune-ellert.

Men der er også kommet fokus på elbiler i spilverdenen. Selvom det nok er fordi - som jeg tror - at der er skudt en masse reklame penge i fra Nissan's side, så har Nissan nu fået deres helt egen "tankstation", til deres LEAF i spillet Simcity. Så nu kan man gøre sine fiktive storbyer endnu mere rene også. ;-)

Som jeg skrev i sidste indlæg må i meget gerne kigge forbi de gamle indlæg her på bloggen, jeg har lagt alle vores blogindlæg på fra vores test-periode med Citroen C-Zero elbilen. I skal bare vælge år 2012 ovre i højre side med ældre indlæg.

Kig også gerne forbi siden i toppen med elbilarrangementer den bliver opdateret løbende, der er nu kommet et program ud for elbildagen på Samsø den 11. Maj, som de selv kalder Danmarks største. Jeg glæder mig ihvertfald til at komme der over forbi.






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar