søndag den 13. januar 2013

De første par uger

Så er der gået 10 dage siden vi købte vores lækre bil, så jeg mener det er tid til en lille opfølgning på hvordan de er gået. Jeg har valgt at lægge et billede ind med lidt info fra de sidste dage. Dette er dog ikke de helt reelle data da den først er begyndt at logge data fra den 5. januar, da der gik lidt tid inden jeg både gennem forhandleren og Nissan Leaf support, fik opstartet vores Carwings.

Carwings er noget Nissan har lavet, til at logge data om ens bil. De data der bliver logget bliver sendt mellem bilen (som har indbygget simkort) og Nissan's servere, en gang om dagen, og disse data kan man så bruge til at vise omverdenen og andre Leaf ejere, hvor godt man kører. Men det kan jeg selvfølgelig lave et længere blog-indlæg om på et senere tidspunkt.


Som vist har vi ialt kørt 779,4 km over de loggede dage og kørt dem til et gennemsnit på 0,16kWh/km dvs. hvis vi giver ca. 2kr. pr. kWh så har vi kørt de første 800km. for 32ører/km. Det skal dog siges at jeg på motorvejen ikke har kørt mere end 100km/t og holdt mig bag lastbiler det jeg kunne, og af den grund ligger som Platinum kører på deres hjemmeside. Det skal også siges at den dag bilen kørte længst var 175km, så der blev også tanket lidt på en af hurtigladerne, og det er så til 5,50kr. pr kWh.

Med hensyn til Premium kategorien, så ligger Nissan nemlig alle deres Leaf ejere ind i fire kategorier, for hvor godt man kører, man kan blive tildelt bronze, sølv, guld eller som det bedste Platinum, som er for dem der kører længst på kilo-Watt-timerne, så man skal jo ikke regne med alle kører lige så langt, som vi har gjort her de første uger.

Til slut vil jeg sige at vi allerede har haft mange gode oplevelser med bilen, som vi nok også skal berette mere om. Vi er stadig mere end tilfredse med at have valgt at købe denne bil.






Mange Grønne Hilsner

Kasper Beck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar