Foto: insideevs.com |
Ifølge wikipedia - jeg ved godt det ikke kan bruges som fakta - er der faktisk kun få steder i verden der er dyrere end os på elpriser, og for mig ser det ud som om disse steder bare er små lokalsamfund (øer) der kun har mulighed for at få el ved at producere det selv eller købe det, med det grundlag at de er for få indbyggere til at dele disse udgifter. Så i bund og grund kan man godt se os som de dyreste.
Man kunne jo så også gå efter de små tiltag som at man kan få en krone igen pr. forbrugt kilowatt, hvis man lejer sit ladeudstyr hos Clever. Men det har jo heller ikke de store besparelser i, se eventuelt mit indlæg omkring det her "skal man købe eller leje sin ladestander"
Men når dette så er sagt, så er det stadig billigere at køre i elbil fremfor en traditionel bil. Sammenlignet med med at vores LEAF koster omkring en 50'er at tanke fuldt op fra nul, på disse elpriser, så kan jeg i gennemsnit nok presse 140 km ud af den. Se eventuelt mit indlæg "hvor langt kan Nissan LEAF køre på en opladning" Det giver omkring 35-40 øre pr. kilometer. Samtidig med det faktisk flere steder er muligt at tanke gratis alt imens man handler, men det er dog mere lokalt rundt omkring disse tiltag er fremme.
Men regeringen burde dog stille nogle bedre muligheder op for os, så vi kan oplade derhjemme med lavere afgifter, uden at man behøver at stå med en dyr lejepris fra ladestanderudbyderen. :-)
Mange Grønne Hilsner
Kasper Beck
God pointe at man burde se på afgifterne. jeg skifter elselskab til "Modstrøm" per 1 Dec. her kan man købe billig strøm mellem kl. 00 og 06, det giver en vis besparelse. Og den miljøbevidste elbilejere lader jo alligevel mest mulig om natten, når der er mest overskudstrøm fra vindmølleren....Det skulle iøvrigt være det eneste selskab med denne ydelse efter hvad jeg ved....?
SvarSlet